SAMOS-SIĞACIK SEFERLERİ BAŞLAYACAK, AMA…

Anasayfa / Haberler / SAMOS-SIĞACIK SEFERLERİ BAŞLAYACAK, AMA…

SAMOS-SIĞACIK SEFERLERİ BAŞLAYACAK, AMA…
SAMOS-SIĞACIK SEFERLERİ BAŞLAYACAK, AMA…

Seferihisar Belediyesi ve Samos- Karlovassi Belediyeleri arasında tüm anlaşmalar tamamlandı.  Gümrükler Başmüdürlüğü ve Denizcilik Müsteşarlığı Ege Bölge Müdürlüğü konuya son derece olumlu yaklaştı.  Tek eksik, Teos Marina’nın işletmeciliğini yapan Kolin inşaat’ın Sığacık ‘taki yetkililerinin, Denizcilik Müşteşarlığı’na bir türlü başvurarak alamadığı “Uluslararası Gemi ve Liman Tesisi Güvenlik Kodu” (ISPS Belgesi)
Seferihisar ve Karlovassi’nin kardeş şehir olmasının ardından planlanmaya başlayan Samos-Sığacık seferleri için iki belediye karşılıklı olarak tüm anlaşmaları tamamladı. Feribot Seferleri’ni yapmaya Yunan Firması talip olurken, haftada üç gün Feribot Seferleri düzenlenmesine karar verildi. Her gün yüzlerce Yunanlının Seferihisar’a ve İzmir’e gelmesi bekleniyor.
Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir adına çok önemli bir proje olduğunu ve Sığacık’ta inen Yunanlıların İzmir genelinde hem yaz hem kış döneminde büyük bir hareketlilik getireceğini söyledi. ISPS Belgesi’nin başvurusunun bu kadar uzun süredir yapılamamasına anlam veremediğini söyleyen Soyer, Teos Marina İşletme Müdürü Cüneyd Acar’la uzun süredir görüştüklerini, takip etmeleri gereken yol haritası konusunda yardımcı olduklarını, bir tek başvurunun yapılacağını, bunun da bu kadar süredir yapılamamış olmasına üzüldüğünü söyledi.  
Soyer;  “Çok güzel bir limanımız var. Geçtiğimiz yıl açıldı 450 Yat kapasiteli. Kolin İnşaat tarafından işletiliyor. Feribot Seferlerinin başlamasını bizden çok liman işletmesinin istemesi gerektiğini düşünüyorum. Hem Teos Marina, hem de Seferihisar  vakit kaybediyor. Buraya her gün Yunanlıların gelmesi, buradaki ekmeğin büyümesi demek. Biz Yunanlı dostları nasıl karşılarız, nerelere nasıl dikkatlerini çekeriz, halkımızın  nasıl daha çok  kazanmasını sağlarız diye uğraşıyoruz ama bu belgenin alınması ile ilgili sorunun çözülmesi için bir türlü somut bir adım atılamadı. Umarım kısa bir süre içerisinde bu sorunu çözerler. Hem kendileri hem Seferihisar kazanır” dedi.
Sığacık Teos Marina İşletme Müdürü Cüneyd Acar ise konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Bir danışmanlık firmasıyla görüştük. Ne yapmamız gerektiğinin raporunu verdiler. Bizde raporu Ankara’ya merkezimize ilettik. Söyleyebileceklerim bunlar”

ISPS NEDİR?

Uluslararası Gemi ve Liman Tesisi Güvenlik Kodu (ISPS Code), IMO’nun Deniz Güvenlik Komitesi ve Deniz Güvenlik Çalışma Grubu’nun;  yolcuların, mürettebatın ve geminin güvenliğini tehdit eden terörist hareketlerin önlenmesine yönelik işlemlerin ve önlemlerin gözden geçirilmesi ile ilgili A.924(22) no’lu kararının alındığı Genel Kurulun Kasım 2001 tarihindeki yirmi ikinci oturumundan itibaren bir yılı aşkın süredir yaptığı yoğun çalışmanın ürünüdür. ISPS Kod, 12 Aralık 2002 tarihli, Uluslararası Denizde Can Güvenliği Anlaşması, 1974 Taraf Devletler Konferansı’nda alınan bir karar ile kabul edilmiştir (9-13 Aralık 2002, Londra). Diğer bir karar ise, eğer 1 Ocak 2004 tarihinde kabul edilmiş sayılır ise, 1 Temmuz 2004 tarihinden itibaren Kod’a uyumluluğu zorunlu hale getiren, SOLAS Bölüm V ve XI’e gerekli değişiklikleri kapsar. Mevcut SOLAS bölüm XI, değiştirilmiş olup, bölüm XI-1 olarak tanımlanmış ve deniz güvenliğini arttırıcı önlemlere ait yeni bölüm XI-2 kabul edilmiştir. ISPS Kod ve SOLAS değişiklikleri, Konferans’da kabul edilen (Kod’un 2004 ‘de uygulanmasından önce tamamlanması gereken çalışma, Kod’un gözden geçirilmesi, teknik işbirliği, Dünya İşçi
Örgütü ve Dünya Gümrük Örgütü ile işbirliği çalışması ile ilgili) diğer kararlarla beraber bu yayında açıklanmıştır.
Bu Kod’un amacı, güvenlik tehditlerini tespit etmek/değerlendirmek ve uluslararası ticarette kulanılan gemileri ve liman tesislerini etkileyen güvenlik tehditlerini önleyici önlemler almak amacı ile Taraf Devletler, Devlet kuruluşları, yerel makamlar ve denizcilik ve liman endüstrileri arasındaki işbirliğini kapsayan uluslararası bir yapı tesis etmek; denizde güvenliği temin etmek için ilgili görev ve sorumlulukları ulusal ve uluslararası seviyede belirlemek; güvenlikle ilgili bilgilerin erken ve etkin bir şekilde toplanmasını ve alışverişini temin etmek; değişen güvenlik seviyelerine uygun hareket edebilmeyi sağlayan plan ve işlemlere sahip olabilmek amacı ile, güvenlik değerlendirmeleri için bir metodoloji sağlamak ve uygun ve yeterli deniz güvenlik önlemlerinin yerinde olduğunun güvencesini sağlamak.
Bu amaçlar, her bir gemiye, her bir liman tesisine ve her bir gemicilik şirketine, her bir gemi ve liman tesisi için onaylanacak güvenlik planlarını hazırlayacak ve yürürlüğe koyacak, uygun görevlilerin/personelin atanması ile karşılanacaktır. Kodun A bölümü, değiştirilmiş SOLAS 1974 bölüm XI-2 hükümleri ile ilgili zorunlu gereklilikler ve B bölümü, değiştirilmiş SOLAS 1974 bölüm XI-2 ve Kod’un A bölümü ile ilgili kılavuzdur.