2025 YILI HAZİRAN AYI MECLİS
TOPLANTISI I. BİLEŞİM I. OTURUM
Sayı: 22530694/105.05/7 02.06.2025
HAZIR BULUNANLAR: İsmail YETİŞKİN, Ceren TÜRER UYKAL, Murat YÜKSELEN, Sarper SOYLU, Ahmet GÜNEY, Gürcan TÜRKER, Vedat GÜLTEKİN, Fuat GÜMÜŞ, Gülbahar KAPLAN, Meltem DOĞRU, Okan ÇINAR, Barış SAKCI, Nevraz Zeliha SIĞIN, Ercan AĞKUŞ, İsmail BAZAN, Orhan YÜCE, Batuhan GÜRBÜZ, Ömer BURUK, Uğur ALPARSLAN, Çağatay Rasim ÇAĞIR.
KATILMAYANLAR: Hüseyin Okan ÜRKMEZ, Köksal YILDIRIM, İbrahim Gökhan PEHLİVAN, Hüseyin KOCAER, Haluk DEDE, Ümit CİNGÖZ.
I. BAŞKAN TARAFINDAN MECLİSİN AÇILIŞI
BAŞKAN: Arkadaşlar çoğunluk sağlandığına göre 2025 yılı Haziran ayı Meclis toplantısının I. Bileşim I. Oturumunu açıyorum.
II.GEÇEN MECLİS TUTANAĞINDA MADDİ HATA YAPILIP YAPILMADIĞININ GÖRÜŞÜLMESİ
BAŞKAN: Geçen meclis tutanağında maddi hata yapılıp yapılmadığının görüşülmesi ile ilgili görüş bildirmek isteyen var mı?
G. KAPLAN: Oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Oylanması uygundur.
BAŞKAN: Tutanağın kabulünü oylarınıza sunuyorum; kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
III. MECLİS ÜYELERİNCE VERİLECEK ÖNERGELERİN GÖRÜŞÜLMESİ
BAŞKAN: Meclis üyelerimizden önerge sunmak isteyen var mı?
IV. BAŞKANLIKTAN GELEN ÖNERGELERİN GÖRÜŞÜLMESİ
N.Z. SIĞIN: İlgi : Mali Hizmetler Müdürlüğünün 16.05.2025 Tarihli, 209826 sayılı talepleri üzerine;
Belediyemiz harcama birimlerine Veteriner İşleri Müdürlüğü ekleneceğinden ihtiyaç duyulacak olan bütçe kalemlerine diğer müdürlüklerden ödenek aktarımı yapılması konusunun; Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36. maddesi 1. fıkrası ile 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesi (b) fıkrası gereğince meclisçe değerlendirilerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı?
G. KAPLAN: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesi uygundur.
B.GÜRBÜZ: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesi uygundur.
BAŞKAN: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
N.Z. SIĞIN: İlgi : a) Temizlik İşleri Müdürlüğünün 210599 sayılı talepleri üzerine;
b) 15.05.2025 tarihli ve E-11113908-622.01-2539022 sayılı yazı
Camikebir Mahallesi Toki konutlarına yakın park veya sokağa, "Şehit Bedrettin GÜMÜŞTEPE" isminin verilmesi konusunun 5393 sayılı Belediye Kanunun 18. maddesi (n) bendine göre Meclisçe değerlendirilerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı? Buyrun Çağatay Bey.
Ç.R.ÇAĞIR: Sayın Başkanım şehidimizi tanıtır mısınız hem rahmetle yad etmiş olalım.
BAŞKAN: Şehidimizin eşi burada yaşıyor daha önce burada görev yapmış ve buradayken doğuya göreve gitmiş polislerden biri orada şehit olmuş eşi buradan taşınmış ailesinin yanına şimdi tekrar burada yaşıyormuş eşimin ismini verirseniz memnun olurum dedi biz de başvuru aldık mecliste değerlendirelim uygun görülürse neden olmasın dedik.
Ç.R. ÇAĞIR: Peki teşekkür ederim.
BAŞKAN: Ben teşekkür ederim.
G. KAPLAN: Hukuk Komisyonuna havalesi uygundur.
B.GÜRBÜZ: Hukuk Komisyonuna havalesi uygundur.
BAŞKAN: Hukuk Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
N.Z. SIĞIN: İlgi : Gelirler Müdürlüğünün 210417 sayılı talepleri üzerine;
İlçemiz Camikebir Mahallesi 3395 ada 5 no.lu parselde yer alan, 1698,80 m² yüz ölçümlü ''Arsa'' nitelikli taşınmazdaki 309,92 m² belediye hissesinin, 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 18. Maddesi (e) fıkrasına göre kat karşılığı protokol yapılması konusunun Meclisçe değerlendirilerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Hukuk Komisyonuna havalesi uygundur.
B.GÜRBÜZ: Hukuk Komisyonuna havalesi uygundur.
BAŞKAN: Hukuk Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
N.Z. SIĞIN: İlgi : Mali Hizmetler Müdürlüğünün 210574 sayılı talepleri üzerine;
Belediyemizin mevcut taşıtlarının eski ve yetersiz olması nedeniyle, finansal kiralama yöntemi ile 2 adet T9- Panel, 1 adet T8-Pick-up (Kamyonet, arazi hizmetleri için sürücü dahil 3 veya 6 kişilik) ve 1 adet T7- Pick-up (Kamyonet, sürücü dahil 3 veya 6 kişilik) alınması ve 2025 yılında edinilecek taşıtlar listesine eklenmesi konusunun 237 sayılı Taşıt Kanunun 10. maddesine göre Meclisçe değerlendirilerek gerekli kararının alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesi uygundur.
B.GÜRBÜZ: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesi uygundur.
BAŞKAN: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
N.Z. SIĞIN: İlgi : Özel Kalem Müdürlüğünün 211598 sayılı talepleri üzerine;
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Turizm ve Tanıtım Geliştirme Ajansı (TGA) koordinasyonunda gerçekleşen "İzmir İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu Ürün ve Rotalar Çalışma Grubu" toplantılarında Seferihisar'ın Avrupa Konseyi Kültür Rotalarına dahil edilmesi ile ilgili kararlar alınmıştır. Bu kapsamda Dış İlişkiler, Turizm ve Projeler Birimi tarafından yapılan değerlendirme sonucunda ortaya çıkan rotalara Belediyemiz adına üyelik yapılması ile kentimizin tanıtımına ve rotalardaki projelere başvurulacak hibelerde kolaylık sağlanmasına katkı sağlayacaktır. İlçemizin bağcılık geleneği, zeytin üreticiliği, kültürel mirası ve doğal değerlerini tanıtmak, bu alanlarda turizm potansiyelini arttırmak amacıyla; Seferihisar Belediyesi'nin The Routes of the Olive Tree ( Zeytin Rotası) ve Iter Vitis Route ( Şarap Turizmi / Avrupa Bağ Yolları Rotası) yapılarına üye olması, bu ağlarda söz ve karar sahibi olarak yer alması ve The Routes of the Olive Tree ( Zeytin Rotası ) için 200 Euro, Iter Vitis ( Bağ Rotası ) için 1.200 Euro tutarındaki yıllık aidatın ödenmesi, gerekli başvuruların yapılması ve işlemlerin yürütülmesi için 5393 sayılı Belediye Kanununun 38. maddesi (g) bendine göre Belediye Başkanı İsmail YETİŞKİN'e yetki verilmesi konusunun Meclisçe değerlendirilerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Oylanması uygundur.
BAŞKAN: Oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:52)
N.Z. SIĞIN Bireylerin hak arama özgürlüklerinin önündeki engelleri aşmak ve hak arama özgürlüğünün kullanımında eşitliği sağlamak üzere, avukatlık ücretini ve yargılama giderlerini karşılama olanağı bulunmayanların avukatlık hizmetlerinden yararlandırılması amacında olan İzmir Barosu Adli Yardım Merkezinin güçlendirilmesi, aynı zamanda; hemşehri hukuku çerçevesinde hemşehrilerin hak ve hizmetlere insan onurunu zedelemeyecek şekilde erişimlerini sağlamak amacıyla İzmir Barosu ile Seferihisar Belediyesi arasında "Adli Yardım Sisteminin Güçlendirilmesi İş Birliği Protokolü" hazırlanmıştır. Anılan protokolün; 5393 sayılı Belediye Kanununun 75. maddesi (c) bendine göre imzalanmasına ve imzalamak üzere 5393 sayılı Belediye Kanununun 38. maddesi (g) bendine göre Belediye Başkanı İsmail Yetişkin'e yetki verilmesi konusunun Meclisçe değerlendirilerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı?
Ç.R. ÇAĞIR: Ceren Hanım bu konu hakkında bilgi verebilir mi?
C.TÜRER UYKAL: İzmir Barosunun Bornova Belediyesi, Bayraklı Belediyesiyle protokolü var. Adli yardıma aslında insanlar adli yardım bürolarıyla ulaşabiliyorlar fakat Belediyemize de bu konuda çok sayıda müracaat var. Bununla alakalı nereye başvurulması gerektiği adli yardıma başvururken hangi şartları sağlaması gerektiğiyle ilgili bir başvuru masası gibi çalışacak. Bu sebeple İzmir Barosu ilk defa kırsal daha doğrusu merkezde olmayan ilçelerde protokol imzalamış olacak bununla birlikte vatandaşlara doğrudan hukuki değil de başvuru yerini göstereceği bir masa oluşturulacak.
Ç.R. ÇAĞIR: Teşekkürler.
G.KAPLAN: Hukuk Komisyonuna havalesi uygundur.
B.GÜRBÜZ: Hukuk Komisyonuna havalesi uygundur.
BAŞKAN: Hukuk Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
N.Z. SIĞIN: İlgi : Zabıta Müdürlüğünün 28.05.2025 Tarihli, 210712 sayılı talepleri üzerine;
İlçemiz sınırları içerisinde inşaat faaliyetlerinin yürütülmesi ile ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım İşletmeler Genel Müdürlüğünün her yıl göndermiş olduğu yazı ekinde bulunan 2025/3 sayılı İnşaat Yasağı Genelgesine istinaden Belediye Meclisimizce 02.05.2024 tarihli Meclis toplantısında alınan 41 sayılı inşaat çalışma saatleriyle ve para cezaları ile ilgili kararın 2025 yılı için yeniden görüşülmesi ve Belediyemiz 2025 Yılı Gelir Tarifesine eklenmesi konusunun 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (f) bendine göre Meclisçe değerlendirilerek gerekli kararın alınmasını arz ederim.
BAŞKAN: Önerge üzerine grup sözcülerinden görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesi uygundur.
B.GÜRBÜZ: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesi uygundur.
BAŞKAN: Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir. Plan ve Bütçe ile Hukuk Komisyonlarını toplamak üzere Meclise yarım saat ara vermemiz mümkün mü arkadaşlar oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
2025 YILI HAZİRAN AYI MECLİS
TOPLANTISI I. BİLEŞİM II. OTURUM
HAZIR BULUNANLAR: İsmail YETİŞKİN, Ceren TÜRER UYKAL, Murat YÜKSELEN, Sarper SOYLU, Ahmet GÜNEY, Gürcan TÜRKER, Vedat GÜLTEKİN, Fuat GÜMÜŞ, Gülbahar KAPLAN, Meltem DOĞRU, Okan ÇINAR, Barış SAKCI, Nevraz Zeliha SIĞIN, Ercan AĞKUŞ, İsmail BAZAN, Orhan YÜCE, Batuhan GÜRBÜZ, Ömer BURUK, Uğur ALPARSLAN, Çağatay Rasim ÇAĞIR.
KATILMAYANLAR: Hüseyin Okan ÜRKMEZ, Köksal YILDIRIM, İbrahim Gökhan PEHLİVAN, Hüseyin KOCAER, Haluk DEDE, Ümit CİNGÖZ.
V. KOMİSYONDAN GELENLER
O.ÇINAR: İlçemiz Çolak İbrahim Bey Mahallesi 3313 ada 13 no.lu parselde yer alan, 825,26 m² yüz ölçümlü ''Bahçeli Kerpiç Ev ve Kargir Ahır ve Arsa'' nitelikli taşınmazdaki 20,24 m² belediye hissesinin, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (e) fıkrasına göre diğer hisse sahiplerine satılması komisyonumuzca değerlendirilerek oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO: 53)
O.ÇINAR: 07.05.2025 tarihli Meclis toplantısında komisyonumuza havale edilen Halkla İlişkiler Müdürlüğünün kapatılarak Veteriner İşleri Müdürlüğünün açılması ve 1 adet Veteriner İşleri Müdürü kadrosunun ihdas edilmesi konusu komisyonumuzca değerlendirilmiş olup;17.12.2024 Tarih ve 32755 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte bulunan Norm Kadro Cetveline göre Kurumumuzda Veteriner İşleri Müdürlüğü kurulması gerekmektedir. Buna göre Belediyemizde açık bulunan Halkla İlişkiler Müdürlüğünün kapatılarak, Veteriner İşleri Müdürlüğü açılması ve 1 adet Veteriner İşleri Müdürü kadrosunun ihdas edilmesi hususu ile ilgili ekli listedeki kadro cetvelleri oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Çağatay Rasim ÇAĞIR’ın red oyuna karşılık oy çokluğu ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:54)
O.ÇINAR: İlçemiz Çolak ibrahim Mahallesi 1474 ada 5 parsel, 14.03.2014 tarihinde onaylanan 1/1000 ölçekli Seferihisar Merkez 1.Etap Uygulama İmar Planı kapsamında Belediye Hizmet Alanında kalmaktadır. Söz konusu Parsel için hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği mevcut Uygulama İmar Planında “ E: 0,60 Hmax: 9,50 m yapılaşma koşullu Belediye Hizmet Alanı” plan kararında kalan bahse konu parselin kullanımı, civarındaki konut alanlarının yapılaşma koşullarına uygun olacak şekilde “E: 1,20 Yençok: 4 kat yapılaşma koşullu Belediye Hizmet Alanı (Sosyal, Kültürel ve Ticari Tesisler İle Yeraltı Otoparkı Yer Alabilir.)” şeklinde değiştirilmiş olup yapı yaklaşma mesafeleri mevcut plandaki haliyle korunmuştur. Çolak İbrahim Mahallesi 1474 ada 5 parsel için teklif edilen 1/1000 ölçekli Seferihisar Merkez 1.Etap Uygulama İmar Planı Değişikliği komisyonumuzca değerlendirilerek oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:55)
O.ÇINAR: 07.05.2025 tarihli Meclis toplantısında komisyonumuza havale edilen İlçemiz sınırları içerisinde bulunan Belediyemize ait bir yeşil alana "Şehit Nail Türeme" isminin verilmesi konusu komisyonumuzca değerlendirilerek İlçemiz Çolak İbrahim Bey Mahallesi 96 Sokak No: 59 adresinde bulunan parka “Şehit Nail Türeme” isminin verilmesi oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:56)
O.ÇINAR: İlçemiz Düzce Mahallesi 2.Etap Uygulama İmar Planı kapsamında kalan 0 ada 768 ile 0 ada 784 nolu parsellerin bulunduğu bölgede, kamuya terk oranının 3194 Sayılı İmar Kanunun uygulama yönetmeliklerinde belirtilen yasal sınırı aşması sebebiyle plan değişikliğine gidilmesi ihtiyacı doğmuştur. Kamuya terk oranının yasal sınırda kalmasını sağlayacak şekilde yürürlükteki uygulama imar planında değişikliğe gidilmesi komisyonumuzca değerlendirilerek oy birliği ile uygun görülmüştür.
İlçemiz Düzce Mahallesi 2.Etap Uygulama İmar Planı kapsamında kalan 161 ada 1, 162 ada 1, 163 ada 1, 163 ada 26 no.lu parsellerin bulunduğu kısımda Karayolları Bölge Müdürlüğünce kamulaştırma işlemi tesis edilmiştir. Bu işlemle imar adaları değişikliğe uğramıştır. Bahse konu parsellere ruhsat düzenlenebilmesi için kamulaştırma işlemi ile oluşturulan imar hatlarının Uygulama İmar Planına aktarılması ve Düzce Mahallesi 163 ada 1 no.lu parselin karayolundan çekme mesafesinin düzenlenmesi değişikliği komisyonumuzca değerlendirilerek oy birliği ile uygun görülmüştür.
İlçemiz Düzce Mahallesi 2.Etap Uygulama İmar Planı kapsamında kalan 168 ve 169 no.lu imar adalarının bulunduğu alanda teknik altyapı ve trafo alanları bulunmaktadır. Mevzii Uygulama İmar Planının tatbikinden oluşan bu parseller müşterek metal olarak tescil görmüştür. Yürürlükteki Uygulama İmar Planına göre işleme alınmasında oluşacak sorunları gidermek adına yapılan Uygulama İmar Planı değişikliği komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.
İlçemiz Düzce Mahallesi 2.Etap Uygulama İmar Planı kapsamında kalan 6480 ve 6481 nolu imar adalarının bulunduğu alanda yol ve yeşil alanlarda düzenlemeye gidilmiştir. Söz konusu parseller mevcut imar planında kısmen konut Taks:0.30, Kaks:1.20 kısmen de Emsal 0.40 Yençok: 8.50 m Konut Alanı imarlı iken, imar adalarının inşaat emsali korunacak şekilde Ticaret-Konut Alanı fonksiyonuna çevrilmesi komisyonumuzca değerlendirilerek Ümit CİNGÖZ’ün red oyuna karşılık oy çokluğu ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Batuhan GÜRBÜZ, İsmail BAZAN, Orhan YÜCE’nin red oyuna karşılık oy çokluğu ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:57)
O.ÇINAR: İlçemiz, Doğu Akarca Planlama Bölgesi 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planının iptaline ilişkin olarak açılmış olan; İzmir 7. İdare Mahkemesinin 2023/963 Esas no.lu dava dosyasında, 2024/1856 karar no ile planın iptaline karar verilmiştir. Bu nedenle; Doğu Akarca Planlama Bölgesini kapsayan alanda, mahkemenin iptal gerekçeleri ve güncel mevzuat hükümleri doğrultusunda yeniden hazırlanan, İzmir İli, Seferihisar İlçesi, Doğu Akarca Planlama Bölgesi 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı komisyonumuzca değerlendirilerek konunun gündemde kalması oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
O.ÇINAR: 07.05.2025 tarihli Meclis toplantısında komisyonumuza havale edilen Estetik Kurulu Yönetmeliğinin tekrar düzenlenmesi, pilot bölge olarak Sığacık kale içinden çalışmalara başlanması komisyonumuzca değerlendirilerek ekte sunulu “Seferihisar Belediyesi Estetik Kurul Yönetmeliği” oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
Ek: Seferihisar Belediyesi Estetik Kurul Yönetmeliği
SEFERİHİSAR BELEDİYESİ ESTETİK KURUL YÖNETMELİĞİ
Madde 1
AMAÇ
Bu Yönetmeliğin amacı Seferihisar Belediyesi mücavir alan sınırları içerisindeki alanlarda tarihi, kültürel ve doğal değerlere uygun kaliteli bir mimari ve fiziksel cevrenin elde edilmesinin sağlanması amacıyla nitelikli mimarinin uygulanmasını ve estetik çözümlere ulaşılmasını sağlamaktır. Yönetmelik, Seferihisar Belediyesi sınrları ve mücavir alanları içerisinde bulunan meydan, bulvar. cadde ve sokaklara cephesi bulunan yapılarda şehircilik, mimarlık, kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı projelerinin ve uygulamalarının kent estetiği açısından değerlendirilmesi ile gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarının uymak zorunda oldukları esasları belirlemeyi amaçlar.
Madde 2
KAPSAM
Yönetmelik; Kent Estetik Kurulu'nun kuruluş, görev ve çalışma esas ve usullerini kapsar.
Madde 3
YASAL DAYANAK
Bu Yönetmelik 3194 sayılı yasanın 1 ve 21. maddeleri, 5393 sayılı yasanın 15. maddesinin (b) bendi maddelerindeki esaslara dayanılarak diizenlenmiştir.
Madde 4
KURULUN OLUŞUMU
Bu yönetmeliğin uygulamasında Belediye Başkanlığınca "Estetik Kurul" oluşturulur.
Kent Estetik Kurulu,
4.1 Belediye İmar İşleri Müdürü,
4.2 Belediye İmar İşleri Müdürünün önereceği bir teknik personel,
4.3 Seferihisar'da ikamet eden bir mimar,
4.4 İki meclis üyesi
Yukarıda unvan ve görevleri yazılı olan toplam 5 kişiden oluşur. Kurul üyeliğine Başkan onayı ile atama yapılır. Kurul gerekli gördüğü hallerde oy çokluğu ile kurul üyelerinden bir veya birkaç üyeyi görevden alabilir.
Madde 5
KURUL ÜYELİK SÜRESİ VE ÜYELİĞİN SONA ERMESİ
Kurul üyelik siiresi 1 yildir. Bu süre sonunda tüm üyelerin ataması yeniden yapılır. Kurul toplantılarına mazeretsiz olarak üst üste üç kez katılmayan veya toplantılara 1 yıl içinde yapılan toplantı sayısnın %30'undan fazlasına katılmayan kişinin üyeliği sona erer. Boşalan üyeliklere yeni bir üyenin atanması Başkanlık tarafindan kurumlardan talep edilir.
Madde 6
KURULUN GÖREV VE YETKİLERİ
Kurulun görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir:
6-1 Kent Estetik Kurulu görev alanında yeni yapılacak yapılar ile mevcutların tadilatlarında cephe, çatı, renk, malzeme ve çevre düzeni açısından inceleme yapar ve görüş bildirir. Seferihisar Belediye Meclisinin 03/04/2015 tarih, 51 sayılı kararı ile uygun görülerek, 16/04/2015 tarihli ve 29025425/1617 sayılı yazı ekinde onanan “3194 Sayılı İmar Kanunu ve Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinin lO.Maddesine istinaden Hazırlanan Esaslar" ilke kararları doğrultusunda yapılacak her türlü ölçek ve türde mimarlık-mühendislik-peyzaj, kentsel tasarım projeleri, imar planların inceleyerek uygunluk görüşü verir, yapılacak ve yaptırılacak proje ve planlar konusunda esaslar belirler,
6.2 Kent estetik kurulu reklam ve tanıtım panoları ile şehirciliğin gelişimine veya estetiğine yönelik kent mobilyalarının tip, şekil ve niteliklerinin belirlenmesi, düzenlenmesi için çalışmalar yapar ve bunların yapımı aşamasında görüş bildirir, şehirde görsel kirliliği önleyici çalışmalar yapar,
6.3 Estetik Kurul, özellikle yoğun kullanılan şehrin ana meydan, cadde, park bahçe, otopark, yeşil alanlar vb. yerlerde her türlü yapı (asfalt, parke, bordur, tretuar, kanal vb) düzenlemelerinde ve bu yönetmeliğin uygulamasında gördüğü her türlü eksiklik ve aksaklıkların giderilmesinde veya yeni tekniklerin geliştirilmesi yönünde calışmalar yapar ve bu konuda ilke kararları alarak Belediye Başkanı'nın onayına sunar,
6.4 Kent Estetik Kurulunun görev alanına giren şehrin ana bulvarlarında, meydanlarında,
caddelerinde ve parklarında. kent donatılarının kamusal alan niteliği taşryan alanlarda anlam bütünlüğü içinde ele alınmasını sağlamaya yönelik olarak konumları ve tasarımları hakkında gorüş bildirir,
6.5 Talep edilen ve kurulca gerekli görülen konularda ilke kararları alır ve görüş bildirir.
Madde 7
KURULUN GÖREV ALANI
Seferihisar Belediyesi görev, yetki ve sorumluluk sınırları içerisinde kalan meydan, bulvar, cadde, ana yollar, parklar. otoparklar ile bu yerlere cephesi olan yapılar ile kentsel denetim, gelisim ve özel proje alanlarıdır. Ayrıca kentin önemli prestij yapılarının cevresi ile ilgili olarak yapılacak düzenlemeleri incelemek ve ilke kararları almak da görevleri arasındadır.
Madde 8
KURULUN ÇALIŞMA ŞEKLİ
8.1 Kent Estetik Kurul sekreterya, büro ve arşivleme hizmetleri İmar İşleri Müdürlüğünce yürütülür.
8.2 Kent Estetik Kurulu Başkanlıgı'‘nın önerisi ve Belediye Başkanı'nın onay: ile Kent Estetik
Kurulu raportörlük hizmetlerinin yürütülmesi için Belediye bünyesinde çalışan teknik personelden bir kişi görevlendirir. Kent Estetik Kurulunun çalışma kapasitesinin artması durumunda görevlendirilecek personel sayısı Başkanın onayı ile arttırılabilir.
8.3 Toplantı gündemi Sekreterya tarafından hazırlanır. Toplantı gündemi üyelere yazılı/sözlü olarak toplantıdan önce duyurulur.
8.4 Kurul toplantıları Kurul Sekreteryasının belirlediği tarih ve yerde toplanır. Bir sonraki toplantı için kurul üyeleri gündem hakkında önerilerde bulunabilir.
8.5 Kurul toplantıya katılmasi gereken üyelerin salt coğunluğu ile toplanır.
8.6 Kurul ayda en az iki kez toplanır, kararlar toplantıya katılanların coğunluğu ile alınır. Kurul toplantılarında oyların eşit olması halinde Kurul Başkanının kullandığı oy doğrultusunda karar alınır.
8.7 Kent Estetik Kurulu olumlu ya da olumsuz kararlarını gerekçeleriyle raporunda açıklar.
Raporlar, projeler ve ekli belgelerin bir örneği Kurul üyelerince imzalanır. Kurul proje müelliflerinin toplantıya katılarak açıklama yapmasını isteyebilir.
8.8 Kurulun aldığı kararlar ilgili birimlerce denetlenir ve yerine getirilir. Bu kararların
uygulanmasında oluşabilecek kanuni ve fiziksel zorluklar varsa ilgilisi farklı bir uygulama
yapmadan aksaklıkları gerekçeli raporla bildirerek kuruldan yeni bir karar almasini talep edebilir.
8.9 Gündemdeki konu ile kişisel ve birinci dereceden hısımları açısından ilişkisi veya çıkarı olan üye bu konunun değerlendirmesi sırasında Kurul toplantısına katılamaz ve oy kullanamaz.
8.10 Kurul, ilgililerden gelen projeleri geliş tarihinden itibaren en geç iki haftada inceleyip sonuçlandırmak ve karara bağlamak zorundadır. Kurul kararları kurul üyelerine imzalatılır, karar suretleri kurul sekreteryası tarafından resmi yazışma kurallarına uygun olarak gerekli yerlere dağıtılır.
8.9 Gündemdeki konu ile kişisel ve birinci dereceden hısımlaırı açısından ilişkisi veya çıkarı olan üye bu konunun değerlendirmesi sırasında Kurul toplantısına katılamaz ve oy kullanamaz.
8.10 Kurul, ilgililerden gelen projeleri geliş tarihinden itibaren en geç iki haftada inceleyip
sonuçlandırmak ve karara bağlamak zorundadır. Kurul Kararları Kurul üyelerine imzalatılır, karar suretleri, Kurul Sekreteryası tarafindan resmi yazlşma kurallanna uygun olarak gerekli yerlere dağıtılır.
8.11 Kurul Sekteteryası tarafindan Kent Estetik Kurul Toplantı Tutanakları ve Genel Kayıt Defteri tutulur ve ttim belgeler, projeler arşivlenir.
8.12 Kurul da uzmanlık gerektiren konular görüşülürken konu ile ilgili uzmanlar davet edilebilir. Davet edilen uzman kişiler, kurula konu ile ilgili olarak görüşlerini bildiriı karara imza atar ancak kararlarda oy hakları yoktur.
8.13 Kurul kararlan ve raporları, ilke kararları alenidir. Çeşitli yollarla kamuoyuna duyurulur.
Madde 9
KURULA SUNULACAK BELGELER- PROJELER ILE iLGILI GENEL ESASLAR
9.1 Kent estetiği hakkında olumsuz görüş bildiren şikayet müracaatları, kurumlardan iletileceltir.
9.2 Kurul Sekreteryasına gelen yazılar Kurul Başkanı tarafindan Kent Estetik Kurulu raportörlerine sevk edilir. Raportörler tarafindan hazırlanan raporlar karara bağlanmak üzere Kurul Sekreteryası tarafından Kurul Gündemine alınır.
Madde 10
KURUL KARARLARINA UYMA ZORUNLULUĞU
Estetik Kurul iş bu yönetmelik hükümlerine uygun olarak ilke kararları olusturur. Miinferit proje ve yapı hakkında, sadece o proje ve yapıya ilişkin olarak karar oluşturamaz. Başkan tarafından ilke kararlarına aykırı olarak projeler onaylanamaz, ruhsatlar verilemez. İlke kararlarının uygulama bazında denetimi Seferihisar Belediyesi İmar Müdürlüğü ve Yapı Kontrol Müdürlüğüne aittir.
Madde 11
GEÇİCİ MADDE
İşbu yönetmeliğin uygulanması ile tespit edilecek eksikler konusunda gerekli diizenlemeleri yapmaya Seferihisar Belediye Meclisi görevli ve yetkilidir.
Madde 12
GEÇİCİ MADDE
İşbu yönetmeliğin uygulanması ile tespit edilecek eksikler konusunda gerekli dtizenlemeleri yapmaya Seferihisar Belediye Meclisi görevli ve yetkilidir.
Madde 12
YÜRÜRLÜK
Kent Estetik Kurulu Yönetmeliği Seferihisar Belediye Meclisince kabulünden itİbaren yürürlüğe girer ve belediyenin internet sahifesinde sürekli surette yayınlanır.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:58)
N.Z SIĞIN: Belediyemiz harcama birimlerine Veteriner İşleri Müdürlüğü ekleneceğinden ihtiyaç duyulacak olan bütçe kalemlerine diğer müdürlüklerden ödenek aktarımı yapılması komisyonumuzca değerlendirilerek gündemde bırakılması oy birliği ile uygun görülmüştür.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir.
N.Z SIĞIN: İlçemiz Camikebir Mahallesi 3395 ada 5 no.lu parselde yer alan, 1698,80 m² yüz ölçümlü ''Arsa'' nitelikli taşınmazdaki 309,92 m² belediye hissesinin kat karşılığı protokol yapılması komisyonumuzca değerlendirilerek oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:59)
N.Z SIĞIN: Belediyemizin mevcut taşıtlarının eski ve yetersiz olması nedeniyle, finansal kiralama yöntemi ile 2 adet T9- Panel, 1 adet T8-Pick-up (Kamyonet, arazi hizmetleri için sürücü dahil 3 veya 6 kişilik) ve 1 adet T7- Pick-up (Kamyonet, sürücü dahil 3 veya 6 kişilik) alınması ve 2025 yılında edinilecek taşıtlar listesine eklenmesi 237 sayılı Taşıt Kanunun 10. maddesine göre komisyonumuzca değerlendirilerek oy birliği ile uygun görülmüştür.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:60)
N.Z SIĞIN: 02.06.2025 tarihli Meclis toplantısında komisyonumuza havale edilen bireylerin hak arama özgürlüklerinin önündeki engelleri aşmak ve hak arama özgürlüğünün kullanımında eşitliği sağlamak üzere, avukatlık ücretini ve yargılama giderlerini karşılama olanağı bulunmayanların avukatlık hizmetlerinden yararlandırılması amacında olan İzmir Barosu Adli Yardım Merkezinin güçlendirilmesi, aynı zamanda; hemşehri hukuku çerçevesinde hemşehrilerin hak ve hizmetlere insan onurunu zedelemeyecek şekilde erişimlerini sağlamak amacıyla İzmir Barosu ile Seferihisar Belediyesi arasında imzalanmak üzere hazırlanan "Adli Yardım Sisteminin Güçlendirilmesi İş Birliği Protokolü" nün; 5393 sayılı Belediye Kanununun 75. maddesi (c) bendine göre imzalanmasına ve imzalamak üzere 5393 sayılı Belediye Kanununun 38. maddesi (g) bendine göre Belediye Başkanı İsmail Yetişkin'e yetki verilmesi oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
Ek: Yardım Sisteminin Güçlendirilmesi İş Birliği Protokolü
İZMİR BAROSU İLE SEFERİHİSAR BELEDİYESİ ARASINDA
ADLİ YARDIM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ
TARAFLAR
MADDE 1- Bu protokolün tarafları aşağıda belirtilmiştir.
1. SEFERİHİSAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Adres :
Vergi Dairesi
Bilgileri :
E-posta :
Tel :
2. İZMİR BAROSU BAŞKANLIĞI
Adres : 1456 Sk. No:14 Alsancak Konak/İZMİR
Vergi Dairesi
Bilgileri : Kemeraltı Vergi Dairesi - Vergi No: 484202512
E-posta : info@izmirbarosu.org.tr
Tel : 0 232 463 00 14
DAYANAK
MADDE 2- İşbu protokol İzmir Barosu ile Seferihisar Belediyesi arasında, Belediye Meclisinin 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 75/c maddesi hükmü gereğince kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşu olan İzmir Barosu ile adalete erişim anlamında protokol yapılabileceği ve 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 180/1-b maddesi ile Adalet Bakanlığınca onaylanarak yürürlüğe giren Türkiye Barolar Birliği Adli Yardım Yönetmeliğinin “Adli Yardım Bürosunun Gelirleri” başlıklı 8. maddesi gereği, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarından, il veya belediye bütçelerinden adli yardım kapsamında yardım kabul edilebileceği hükmü gereğince hazırlanmıştır.
KONU VE AMAÇ
MADDE 3-
a) Bireylerin hak arama özgürlüklerinin önündeki engelleri aşmak ve hak arama özgürlüğünün kullanımında eşitliği sağlamak üzere, avukatlık ücretini ve yargılama giderlerini karşılama olanağı bulunmayanların avukatlık hizmetlerinden yararlandırılması amacında olan İzmir Barosu Adli Yardım Merkezinin güçlendirilmesi, aynı zamanda; hemşehri hukuku çerçevesinde hemşehrilerin hak ve hizmetlere insan onurunu zedelemeyecek şekilde erişimlerini sağlamak Seferihisar Belediyesinin görevinin bir parçası olduğundan işbu işbirliği protokolünün tesisi zorunlu görülmüştür.
b) Bu protokolle; başta kadınlar ve çocuklar olmak üzere dezavantajlı grupların, ihtiyaç sahiplerinin ve ekonomik güçlükleri nedeniyle desteğe ihtiyaç duyan kişilerin yasal haklarını ve hak arama yollarını öğrenmelerini, başvuruculara adli yardım hizmetinin sunulmasını, kişilerin adalete ve yasal yollara ulaşmasındaki engellerin kaldırılması ve kişilerin adli yardım kapsamında avukatlardan hukuki destek almalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
UYGULAMA VE İŞLEYİŞE İLİŞKİN TEMEL HÜKÜMLER
MADDE 4-
a) Çocuk, kadın, engelli ve diğer dezavantajlı grup ve kişilerin adalete erişim taleplerinin mali olanaksızlıkların bir engel kabul edilmeksizin Anayasada tanımlanmış olan hak arama hürriyetini sağlayacak şekilde kişiler nezdinde yapılandırılması, işbu protokolün temel işleyişini ifade eder. Bu anlamda bu protokol; protokol süresince Seferihisar Belediyesi ile hemşehri ilişkisi içinde bulunan kişilerin İzmir Barosu adli yardım mekanizması ile kurulan bağ üzerinden hak arama hürriyetine erişimi sağlamak için iş birliğini hedefler.
b) İş birliği kapsamında; Seferihisar Adliyesinde, İzmir Barosu üyesi avukatlar tarafından Türkiye Barolar Birliğinin Adli Yardım Yönetmeliği ile İzmir Barosu Adli Yardım Yönergesinde tariflenen “ön büro” nöbetleri organize edilecektir. Bu nöbetler kapsamında görev alacak avukatların; gelecek başvurulara göre dönüşümlü olarak, İzmir Barosunun Seferihisar ilçesinde kayıtlı olması hususu gözetilecektir. Bu nöbetlerde avukatlarca, gelen başvurucuya adli yardım sisteminin işleyişi aktarılarak başvurucunun bu yönde talebi olursa bu başvuru kayda alınacaktır. Başvurucunun ayrıca hukuki destek talepleri ise 1136 sayılı Avukatlık Kanunu, TBB Adli Yardım Yönetmeliği, İzmir Barosu Adli Yardım Yönergesi ile TBB Meslek Etik Kuralları çerçevesi içerisinde karşılanacaktır.
c) Seferihisar Belediyesi ile İzmir Barosunun beraber belirleyeceği zaman ve yerlerde, İzmir Barosunun hak temelli birimlerinde görev alan avukatlar tarafından seminer, panel, çalıştay ve benzeri biçimlerde yurttaşlara tematik bilgi aktarımları sağlanacaktır.
ç) İhtiyaç ve imkanlar gözetilerek Seferihisar Belediyesi ile İzmir Barosu birlikte belirleyecekleri şartlarda işbu protokole dahil olarak; protokolde tariflenmemiş hak temelli organizasyonlar için inisiyatif alabilecektir.
TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜK VE TAAHHÜTLERİ
MADDE 5-
a) İş bu protokolün uygulama ve işleyişi Seferihisar Belediyesi ile İzmir Barosu Adli Yardım Bürosu tarafından birlikte/işbirliği içinde yürütülecektir.
b) Seferihisar Belediyesi; ilgili ve acil gördüğü bölgelerde yerinden adli yardım başvurularının alınması için gerekli lojistik, mekan organizasyonu ve ayarlamalarını yapacaktır.
c) İş bu protokol kapsamında İzmir Barosu haftada iki gün nöbetçi avukat görevlendirecektir. Nöbet tarihleri Seferihisar Belediyesi tarafından belirlenecektir. Ancak sürecin uyumlu yürütülebilmesi için İzmir Barosunun tarihlerle ilgili uygunluğu gözetilecektir. 1 aylık nöbet takvimi her ay başında kurumlarca onaylanacaktır.
ç) İzmir Barosu aylık takvim halinde önceden belirlenen yer ve tarihte nöbetçi olacak ve adli yardım başvurusunu alacak avukatın hazır olmasını sağlayacaktır.
d) Tariflenen nöbetler; hafta içi ve mesai saatleri içinde gerçekleştirilecektir. Nöbet yerleri Seferihisar Belediyesi tarafından belirlenecektir. Nöbet yerlerinin organizasyonunda Seferihisar Belediyesi; nöbetçi avukat ile başvurucu için konforlu, görüşmenin mahremiyetine uygun, teknik donanımı müsait alanların sağlanmasında yükümlüdür. Adli yardım başvurularının yerinden alınması amacıyla nöbetlerin mobil araçlarda gerçekleştirilecek olması halinde; yapılacak planlamalarda Seferihisar Belediyesi yine mahremiyet, teknik ve lojistik desteği sağlamakla yükümlüdür.
e) Nöbetlere ilişkin ödemeleri; Seferihisar Belediyesi tarafından her ayın sonunda İzmir Barosunun TR770003200000000073341593 no.lu hesabına yapılacaktır. Belediye, günlük nöbet karşılığı olarak İzmir Barosuna 1250,00-TL + KDV ödeyecek olup, nöbet tutan avukatların ödemesi, avukata baro tarafından gerçekleştirilecektir.
f) İzmir Barosu Başkanlığı; hesabına aldığı ödemeyi işbu protokolün sonlandığı tarihe kadar kendi iç işleyişine göre nöbet tutan avukatlara ödeyecektir.
g) Protokol bitimine 30 gün kala; İzmir Barosu Başkanlığınca, protokol kapsamında gerçekleştirilen adli yardım ödemeleri ve işlerine ilişkin rapor hazırlanacak ve Seferihisar Belediyesine sunulacaktır. Rapor sonrasında diğer yıllara ilişkin protokol yapılıp yapılmayacağı ve hangi koşullarda yapılacağı taraflarca ayrıca belirlenecektir.
h) Taraflar işbu iş birliği protokolüne ek olmak üzere; protokolde belirlenen iş birliklerinin teknik detaylarını belirlemek için ek protokoller yapabilirler.
SÜRE VE FESİH
MADDE 6-
a) Bu protokol 1 (bir) yıl süreli olup, imzalandığı tarihte yürürlüğe girecektir.
b) Taraflar işbu protokolü, 7(yedi) gün öncesinden yazılı bildirmek kaydı ile gerekçesiz olarak tek taraflı feshedebilirler.
ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
MADDE 7- Anlaşmazlıkların çözümünde iyi niyet, karşılıklı anlayış ve uzlaşma kuralları esastır. Anlaşmazlıkların taraflar arasında çözülememesi durumunda İzmir Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
İşbu protokol 7 madde ve 3 sayfadan ibaret olup ……........ tarihinde 2 nüsha halinde hazırlanarak taraf yetkilileriyle imza altına alınmıştır.
SEFERİHİSAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI İZMİR BAROSU BAŞKANLIĞI
Av. Sefa YILMAZ
Başkan
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:61)
N.Z SIĞIN: 02.06.2025 tarihli Meclis toplantısında komisyonumuza havale edilen İnşaat Yasağı Genelgesinde belirtilen inşaat çalışma saatlerine riayet edilmemesi halinde verilecek cezalar komisyonumuzca değerlendirilerek; Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğünün 2025/3 sayılı Genelgesine istinaden; İlçemiz sınırları içerisindeki genelgede belirtilen turistik bölgelerde inşaat faaliyetlerinin yaz aylarında 15 Mayıs ve 15 Ekim tarihleri arasında durdurulmasına, 16 Ekim ve 14 Mayıs tarihleri arasında ise hafta içi iş günleri ve Cumartesi günü dahil sabah 08.30' da başlayıp akşam 18.00' da bitecek şekilde inşaat çalışmasının uygulanmasına ve Pazar günleri tam gün tatil olacak şekilde hiç bir inşaat faaliyetine izin verilmemesine; belirtilen çalışma tarih ve saatlerine uymayan inşaat faaliyetine devam eden inşaat sahibine, yüklenici gerçek veya tüzel kişilere ve hazır beton firmalarına uygulanacak para cezalarının:
1. Suç tespitinde 30.000,00 TL (otuz bin)
2. Suç tespitinde 60.000,00 TL (altmış bin)
3. Suç tespitinde 120.000,00 TL (yüz yirmi bin)
4. Suç tespitinde 240.000,00 TL (iki yüz kırk bin) olmasına ve suçun devamı halinde, bir önceki cezanın iki katı olacak şekilde cezanın arttırılarak uygulanması, komisyonumuzca oy birliği ile uygun görülmüştür.
Konunun karara bağlanmak üzere görüşülmesi Meclis Sayın Heyetinin bilgilerine arz olunur.
BAŞKAN: Görüş bildirmek isteyen var mı?
G.KAPLAN: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
B.GÜRBÜZ: Komisyondan geldiği şekilde oylanması uygundur.
BAŞKAN: Komisyondan geldiği şekli ile oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler, etmeyenler? Oy birliği ile kabul edilmiştir. (KARAR NO:62)
VI. DİLEK VE TEMENNİLER
BAŞKAN: Dilek ve temenni belirtmek isteyen var mı? Buyrun Ömer Bey.
Ö.BURUK: Ceren Hanımın İzmir Barosuyla ilgili anlatmış olduğu şey ile okuduğumuz şey sanki biraz farklı gibi geldi bana cebimizden ekonomik bir şey mi çıkacak Belediyeden ?
BAŞKAN: Kişi başına tabii ki nöbet tuttuğu takdirde
Ö.BURUK: Bizim giderimiz var yeteri kadar zaten.
C.TÜRER UYKAL: Şimdi orada bir avukat nöbet tutacak başvuranların taleplerini dinlemek üzere, avukata da bir ücret ödenecek 1250 TL günlük.
Ö.BURUK: Gider kalemlerini çoğaltıyor ama tabii yapılan iş iyi
C.TÜRER UYKAL: Aylık 10 bin TL gider kalemi sanırım bütçemize çok yük olmaz
BAŞKAN: 10 bin TL paranın böyle bir hizmet karşılığında lafının olmaması gerektiğini düşünüyorum. Haftada bir iki gün nöbet tutacak her gün tutup aylık 30 bin 50 bin gibi maliyeti olan bir iş değil. 10 bin liranın biraz üstünde bir maliyeti olacak.
Ö.BURUK: Her başvuru yapanın ücretini biz ödeyeceğiz gibi algıladım da o yüzden.
BAŞKAN: Avukatlık ücreti değil sadece tuttuğu nöbet karşılığında 1250 TL ücret ödeyeceğiz.
Ö.BURUK: Tamam anladım teşekkür ederim.
BAŞKAN: Başka söz almak isteyen var mı? Evet önümüzde bir Kurban Bayramı var. Bayramlar biliyorsunuz ki birleştiricidir. Bayramlar insanların birbiriyle kaynaştığı günlerdir onun için umarım ki savaşsız barış dolu önümüzdeki yıllarda bayramları görme şansımız olsun. Herkesin birbirini sevdiği, saydığı günleri çok özledik o günleri tekrar yaşamak umuduyla hepinizin bayramı şimdiden mübarek olsun. Sağolun.
VII. TOPLANTIYA KATILMAYAN MECLİS ÜYELERİN MAZERETLERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
BAŞKAN: Toplantıya katılmayan Meclis üyelerinin mazeretlerini oylarınıza sunuyorum. Oy birliği ile kabul edilmiştir.
VIII. TOPLANTI GÜNÜNÜN VE SAATİNİN TESPİTİ VE KAPANIŞ.
BAŞKAN: Temmuz Ayı Meclis Toplantısının I. Bileşiminin 3 Temmuz 2025 Perşembe günü saat 15.00’ de Seferihisar Belediyesi Meclis Salonunda yapılmak üzere, Haziran Ayı Meclis Toplantısının I. Bileşiminin kapatılmasını oylarınıza sunuyorum. Kabul edenler etmeyenler oy birliği ile kabul edilmiştir. Teşekkür ederim. Aldığımız kararlar Seferihisar’a hayırlı olsun.